Herb

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Sterdyń

Logo Biuletynu Informacji Publicznej

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Sterdyń z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

Zamawiający:
Gmina Sterdyń

Tytuł przetargu:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Sterdyń z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

CPV:
90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 211.000 euro

Warunki:
Opis przedmiotu zamówienia

1. CHARAKTERYSTYKA GMINY STERDYŃ:

1) Powierzchnia
Powierzchnia Gminy Sterdyń wynosi 13 000 ha, tj. 30 sołectw.

2) Liczba mieszkańców
Ogólna liczba mieszkańców zamieszkałych na 30.04.2015 r. 3 498 osób
a) w zabudowie wielorodzinnej 62 osoby,
b) w zabudowie jednorodzinnej 3 436 osób,

3) Liczba właścicieli nieruchomości
a) w zabudowie wielorodzinnej - 2 budynki,
b) w zabudowie jednorodzinnej - ok. 1 335 właścicieli nieruchomości.

2. INFORMACJE O ODEBRANYCH ODPADACH Z TERENU GMINY STERDYŃ
W 2014 R WG INFORMACJI PRZEDSIĘBIORCÓW:
odpady zmieszane (20 03 01) - 218,90 Mg,
inne odpady nie ulegające biodegradacji (20 02 03) - 3,50 Mg,
odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 15,10 Mg,
papier i tektura (15 01 01 i 20 01 01) - 10,40 Mg,
szkło (15 01 07),(20 01 02); - 18,80 Mg,
tworzywa sztuczne (15 01 02), (20 01 39); - 9,20 Mg,
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 35, 20 01 36) 0,40 Mg
metale (20 01 40) 1,70 Mg
odpady ulegające biodegradacji (20 02 01) 1,30 Mg
3. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST :
1) Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Sterdyń
z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy:
a) niesegregowane zmieszane odpady komunalne o kodzie - (20 03 01)
b) odpady zbierane w sposób selektywny:
- papier (15 01 01),(20 01 01);
- metale (15 01 04), ( 20 01 40);
- tworzywa sztuczne (15 01 02), (20 01 39);
- szkło (15 01 07),(20 01 02);
- opakowania wielomateriałowe (15 01 05);
- odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające
biodegradacji (15 01 01 i 20 02 01);
- odpady zielone (20 02 01) ;
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny(20 01 35),(20 01 36),(20 01 23);
- meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07);
- zużyte opony (16 01 03);
2) Osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego
użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych
ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami
ustawy z dnia 13września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz.U.z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), określonych w Rozporządzeniu Ministra
Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do
ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów
komunalnych (Dz.z 2012 r. poz.645) oraz osiągnięcie poziomów określonych w
Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów
(Dz. U. z 2012 r. poz. 676).

4. URZĄDZENIA, SPOSÓB I CZĘSTOTLIWOŚĆ ODBIORU ODPADÓW

1) Zabudowa wielorodzinna;
a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01)
- 1 kontener KP- 7 lub 4 szt. pojemników lub o pojemności 1100 l odbierane będą na
zgłoszenie zarządcy nieruchomości lub pracownika Urzędu Gminy w terminie 2 dni
roboczych od dnia zgłoszenia ;
b) selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie do
specjalistycznych pojemników o pojemności 1100 l zaopatrzonych w specjalne
(małe) otwory wrzutowe:
- pojemnik na szkło kolor zielony, lub pojemnik z napisem „Szkło” – 1 szt.;
- pojemnik na tworzywa sztuczne kolor żółty, lub pojemnik z napisem „Plastik”-2szt.;
- pojemnik na papier i opakowania wielomateriałowe kolor niebieski lub pojemnik
z napisem „ Papier” – 1 szt.,
- pojemnik na metal kolor czerwony, lub pojemnik z napisem „Metal”- 1 szt.
lub kontener KP-7 przystosowany do segregacji odpadów i jeden pojemnik 1100 l
odbierane będą na zgłoszenie zarządcy nieruchomości lub pracownika Urzędu Gminy
w terminie 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia ;
c) pojemniki zapewnia Wykonawca i ustawia je w miejscu wskazanym przez
Zarządcę nieruchomości.

2) Zabudowa jednorodzinna:
a) niesegregowane zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w workach
czarnych o pojemności 120 l lub pojemnikach o pojemności 120 l lub 240 l ;
- worki lub pojemniki zapewni Wykonawca i przekaże je lub ustawi w miejscach
wskazanych przez właścicieli nieruchomości;
- w przypadku zaopatrzenia właścicieli nieruchomości w worki przewiduje się: 1 worek
czarny na gospodarstwo 1- 2 osobowe, 2 worki czarne na gospodarstwo powyżej
3 osób.
Właściciele nieruchomości będą mogli także wykorzystać własne pojemniki oraz
worki bez logo firmy.
Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów jeden raz na miesiąc.
b) selektywnie zbierane odpady komunalne gromadzone będą w workach o pojemności
od 60 do 120 l lub pojemnikach 240 l;
- worek, pojemnik niebieski na papier i opakowania wielomateriałowe,
- worek, pojemnik żółty na tworzywa sztuczne,
- worek,pojemnik zielony na szkło,
- worek, pojemnik czerwony na metal,
- lub inne worki przezroczyste z możliwością określenia rodzaju posegregowanego
odpadu.
- worki kolorowe zapewnia Wykonawca.
Właściciele nieruchomości będą mogli także wykorzystać własne pojemniki oraz worki
bez logo firmy.

Częstotliwość odbioru odpadów selektywnie zbieranych przez Wykonawcę :
- z tworzyw sztucznych, papieru,opakowań wielomateriałowych, metalu raz na dwa
miesiące,
- szkła raz na trzy miesiące (raz na kwartał),

3) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w odrębne dni, tj. każdy rodzaj
odpadu w inny dzień: odpady zmieszane jednego dnia, drugiego dnia tworzywa sztuczne,
papier, opakowania wielomateriałowe, metal i innego dnia szkło.

4) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania wszystkich odpadów komunalnych
zgromadzonych w pojemnikach lub w workach, wytwarzanych na terenie wszystkich
nieruchomości tj. zabudowy zwartej,zabudowy kolonijnej, pojedynczych posesji w
zabudowie kolonijnej - na których zamieszkują mieszkańcy.

5) Przy każdorazowym odbiorze worków z odpadami z każdego punktu odbioru Wykonawca
odbierający odpady zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego
rodzaju co odebrał.

6) Wykonawca zaopatrzy w worki do segregacji odpadów sołtysa wsi i Urząd Gminy w
Sterdyni,w celu udostępnienia ich mieszkańcom nie posiadającym pojemników.

7) Przy pierwszym odbiorze odpadów (po podpisaniu umowy) Wykonawca zobowiązany jest
do odbioru odpadu w workach z poprzedniej firmy.

8) Wspólnie dla zabudowy wielorodzinnej i jednorodzinnej

a) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, będą
odbierane od właścicieli nieruchomości, z przed ich nieruchomości w terminach
określonych przez Wykonawcę.
Częstotliwość odbioru odpadów – 2 razy do roku (jeden termin na wiosnę drugi termin
na jesieni).
b) zużyte opony będą odbierane od właścicieli nieruchomości z przed ich
nieruchomości,jeden raz w roku, w terminie określonym przez Wykonawcę
c) odpady budowlane:
odbieranie odpadów budowlanych i remontowych nie jest przedmiotem niniejszego
zamówienia. W wypadku stwierdzenia przez pracowników Wykonawcy bezpośrednio
dokonujących odbioru odpadów zapełnienia pojemnika lub worka służącego do
gromadzenia odpadów segregowanych odpadami budowlanymi lub remontowymi
Wykonawca nie ma obowiązku odbioru tych odpadów.
d) odpady komunalne ulegające biodegradacji w tym odpady opakowaniowe ulegające
biodegradacji,odpady zielone z ogrodów, będą odbierane w okresie kwiecień - wrzesień
z częstotliwością co drugi miesiąc w terminach określonych w harmonogramie odbioru
odpadów.

9) Szacunkowa ilość urządzeń do gromadzenia odpadów oraz rodzaj wymaganego
sprzętu technicznego:

a) liczba i rodzaj worków lub pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych o
poszczególnych pojemnościach;
- worki koloru czarnego odpowiedniej jakości o pojemności 120 l – ok. 25 000 szt. lub
pojemniki 240 l – ok. 900 szt.
b) liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności od 60 do 120 l :
kolor zielony – ok. 5 000 szt.
kolor żółty - ok. 5 000 szt
kolor niebieski - ok. 4 000 szt.
kolor czerwony - ok. 4 000 szt.
- grubość dostosowana do rodzaju danego odpadu;
- nadruk jednostronny, kolor czarny w treści:logo firmy odbierającej odpady oraz
informacja dotycząca rodzaju odpadu gromadzonego w worku.
d) sprzęt techniczny:
- minimum 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- minimum 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów
komunalnych,
- minimum1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
( Pojazdy w pełni sprawne technicznie z aktualnymi badaniami technicznymi i
doświadczoną kadrą obsługującą. Pojazdy czyste, nie powodujące nieprzyjemnych
zapachów, zabezpieczone przed wypadaniem odpadów. )


5. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA : od dnia 1 lipca 2015 r. do 30 czerwca 2016 r.

6. OBOWIĄZKI WYKONAWCY:

1) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania
umowy przepisów prawnych:
a) Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w
sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz.U.UE.L 2008.312.3)
b) Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.
z 2013 r. poz.1 399 z późn. zm.)
c) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r.w sprawie wzorów
sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych,odebranych nieczystościach ciekłych
oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U.z 2012
poz.630),
d) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012 r. w sprawie
mechaniczno - biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych
(Dz.U.z 2012 poz.1052),
e) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów
(Dz. U. z 2012 r. poz. 676),
f) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów
recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami
niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r. poz.645 ),
g) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie
szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości (Dz.U.z 2013 r.,poz.122),
h) Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz.21),
i) Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
(Dz. U. z 2013 r. poz. 1155 z późn. zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej
ustawy.
j) Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017
z uwzględnieniem lat 2018 – 2023 przyjętym uchwałą Sejmiku Województwa
Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 r.
k) Uchwały Nr 212/12 z dnia 22.10.2012 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu
Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018 –
2023.
l) Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sterdyń przyjętego
uchwałą Nr XIX /121/12 Rady Gminy Sterdyń z dnia 27 grudnia 2012 r. ze zm.
ł) Uchwały Nr XIX/120/12 Rady Gminy Sterdyń z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie
określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tychodpadów,
w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie
odpadami komunalnymi z terenu Gminy Sterdyń.
m) Ustawy z dnia 29 sierpnia 1991 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2002 r. Nr
101, poz.926 ze zm.),
n) Innych aktów normatywnych obowiązujących na obszarze Gminy Sterdyń.

2. Wykonawca zobowiązany jest do:

1) Zagospodarowania (tj. poddania odzyskowi lub unieszkodliwieniu) odpadów odebranych
od właścicieli nieruchomości zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której
mowa w ustawie o odpadach.
2) Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów
komunalnych, odpadów zielonych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych
przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów
komunalnych (RIPOK) ujętej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla
Mazowsza.
3) Osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia
i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających
biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia
13września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2013 r. poz.
1399 ze zm.) określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.
w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku
innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych(Dz.U.z 2012 r.poz.645)oraz
osiągnięcie poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia
25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych
ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu
obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).
4) Prowadzenia ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5) Przekazywania sprawozdań z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach oraz dokumentów potwierdzających odzysk lub
recykling odpadów.
6) Przekazywania Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających
wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów lub innego dokumentu
równoważnego.
7) Przekazywania Zamawiającemu bieżących informacji o adresach nieruchomości,
na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne, a nie ujętych w bazie
danych prowadzonej przez Zamawiającego.
8) Przekazania Zamawiającemu wykazu telefonów do kontaktów roboczych z
uwzględnieniem łączności bezprzewodowej niezbędnej do prawidłowej realizacji usługi,
oraz udostępni możliwości podglądu trasy pojazdów odbierających odpady.
9) Do kontrolowania właścicieli nieruchomości pod kątem selektywnego zbierania
odpadów komunalnych oraz niezwłocznego informowania Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez nich w/w obowiązku. Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzania zawartości pojemników i worków na odpady segregowane. W przypadku zaobserwowania, że w pojemnikach lub workach na odpady segregowane znajdują się odpady innego rodzaju, niż wskazuje opis umieszczony na worku (zgodnie z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sterdyń) odbiera je jako odpady zmieszane, informując o tym Zamawiającego. W comiesięcznych informacjach składanych Zamawiającemu za miesiąc ubiegły. Wykonawca dostarcza wykaz adresów nieruchomości, na których stwierdzono nieprawidłową segregację odpadów oraz inne nieprawidłowości w trakcie świadczenia usług. Informowania na bieżąco Zamawiającego o nieruchomościach, w których wystawiane są nadmierne ilości odpadów niesegregowanych.
10) Do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu
sanitarnego, zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas
dokonywania odbioru i przewozu a w przypadku wysypania zebrania odpadów leżących
obok pojemników lub worków.

3. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli zamieszkałych nieruchomości
w terminie do dnia 30 czerwca 2015 r. :

1) w worki na odpady zmieszane w zabudowie jednorodzinnej.
Na potwierdzenie dostarczenia worków na odpady zmieszane wraz z harmonogramem
odbioru odpadów - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli
nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela.
W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy
wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie lub przedstawi pisemne potwierdzenie
od sołtysa wsi o zaopatrzeniu mieszkańców wsi w worki i harmonogramy.

2) Wykonawca zaopatrzy worki do segregacji odpadów sołtysa wsi i Urząd Gminy w
Sterdyni , w celu udostępnienia ich mieszkańcom nie posiadającym pojemników.

3) Kontener KP-7 lub pojemniki 1100 l w zabudowie wielorodzinnej.
Kontener KP 7 lub 4 pojemniki o pojemności 1100 l - na odpad zmieszany i pojemniki o
pojemności 1100 l lub kontener KP- 7 i 1 pojemnik 1100 l przystosowany do segregacji
odpadów.
Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenie od zarządcy nieruchomości opatrzone
datą przekazania i podpisem.

4. Wykonawca odpowiada za:

1) informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów
odpadów w tym celu sporządza harmonogram odbioru odpadów, który po akceptacji
pracownika Urzędu Gminy, który prowadzi gospodarkę odpadami zostanie podany
do publicznej wiadomości na stronie internetowej Gminy oraz Wykonawca zaopatrzy w nie
mieszkańców Gminy przed dniem 30 czerwca 2015 r. i przed 31 grudnia 2015 r.

2) za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich,powstałe podczas i w związku z realizacją
przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym i innych ustawach.



Termin realizacji:
01 lipca 2015 do 30 czerwca 2016

Osoba odpowiedzialna:
Tomasz Rostkowski

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy Sterdyń
ul. T. Kościuszki 6
08-320 Sterdyń
pok. 1 (sekretariat)


Oferty można składać do:
2015-06-01 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2015-06-01 godz: 10:10

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Sterdyń
ul. T. Kościuszki 6
08-320 Sterdyń
pok. 7


Kryteria wyboru:
cena 90 %, termin płatności 10 %

Wadium:
7.000,00

Uwagi:


Firmy uczestniczące

Załączniki

122266-2015_ogłoszenie o zamówieniu (15.2kB) Zapisz dokument  
przedmiot zamówienia KW do przetargu odpady 2015 22.05.2015 (43.5kB) Zapisz dokument  
specyfikacja KW 22.05.2015 r. (323kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Informacja o plikach cookies [Nie pokazuj ponownie]

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych. Możesz zmienić ustawienia służące do obsługi cookies w przeglądarce internetowej.
Jeśli kontynuujesz przeglądanie naszych stron bez zmian tych ustawień, przyjmujemy, że wyrażasz zgodę na użycie plików cookies.

Więcej szczegółów w dokumencie "Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies".